reklama

Veganství a dítě

Založila: Renatulin, 06. 01. 2017, 10:19

Vložit nový příspěvek

  • Příspěvků: 340
    Oblíbená: 2

    Elderflower Vloženo 06.01. 2017, 13:47 Reagovat Kotva

    Spíš jako doporučení pro starší, neberte to prosím jako návod, jak z dětí udělat vegany, jo. Laughing

    http://superpotraviny.webnode.cz/seminka/chia-seminka/

    http://www.vegan-fighter.com/novinky/tabulka-s-obsahem-bilkovin-v-mase-a-vegan-potravinach.html

    Taky určitě doporučuju kouknout na tohle. Z hlediska bílkovin maso opravdu není žádná sláva, i když se sežene z bio chovů, to bude jenom relativně čistější. Železo bohatě pokryjete rostlinnou potravou, stejně jako vápník, hořčík, draslík... 

    Lékaři jsou zpravidla dost konzervativní a imho ti to nikdo z nich neposvětí, protože co kdyby náhodou. 

    Kromě B12, s kterou mají vegani opravdu problém, je potřeba hlídat dostatek vitamínu D. Ten si tělo dovede nasyntetizovat samo, ale zvlášt v zimě s ním může být trochu problém. Vegani mají obecně nižší, ale stále dostatečnou hladinu, dá se doplnit třeba houbami.

    Mastné kyseliny, které jsou hlavním argumentem, proč jíst ryby, se dají v pohodě získat z konopných, lněných a jiných semínek nebo z listové zeleniny. 

    Živočišné a rostlinné bílkoviny se ve své podstatě tak zásadně neliší, jsou to prostě pořád bílkoviny, tam hrají roli třeba různé poměry minerálů, ale to je biochemicky chabý argument proti veganství.

    V kolektivu snad vegani žádný problém nemají, ne? Spíš je problém, že sehnat nějaké dobré jídlo je těžší než si ho vyrobit sám.

    Ono když se zamyslíte, jak žili lidi na vesnicích před několika sty let, tak to v podstatě byli vegetariáni, některé kmeny indiánů žijí dokonce vegansky a taky prosperují.

  • Iva Vloženo 06.01. 2017, 15:44 Reagovat Kotva

    Ano rostlině a živočišné bílkoviny jsou stejně. Jde o poměr a obsah aminokyselin. Aby se pokryly všechny aminokyseliny je třeba kombinace luštěnin a obilovin. Ryby doporučuji jak z hlediska omega kyselin ( jsou i v rostlinách olejích ) tak i z důvodu vitamínů D a případný doplnění bílkovin. Vitamíny a minerály v mase jako takovém moc nejsou. Kromě železa, který je nejvíce v červeném mase a vnitřnostech. Příznivci většiny alternativního způsobu stravování mají málo železa. Železo, vápník a vitamín B12 je lépe vstřebatelné z živočišnich zdrojů. Z rostlinných se vstřebáva tak 50% obsahu. Strava na vesnicích v dřívějších dobách byla chudá na ledacos, ale jak na tom byli lidi zdravotně a co jim vse chybělo se dnes už nedovíme. 

  • Iva Vloženo 06.01. 2017, 15:54 Reagovat Kotva

    Taky nejsem příznivec masa. Synovi budou v únoru 2 roky a teď čekám v breznu čekám druhe dítě. Maso máme tak 2x týdně. Děti moc bílkovin nepotřebují. Když jsem zjišťovala jaké množství potřebuje syn zjistila jsem opravdu malé množství. Většina dětí co ji maso každý den a ještě k to i mléčné výrobky 2-3x denně tak mají bílkovin více než potrebuji. V červnu jsem dostudovala nutričního terapeuta tak jsem spoustu věcí řešila. Jediny směr který se dá brát ještě jako normální stravování je vegetariánství. Na dospělém člověku se nedostatky živin neprojeví tak rychle jako u malých dětí. Děti do 3 let mají i při smyseny stravě nedostatek železa a vitaminu  D. 

  • Příspěvků: 340
    Oblíbená: 2

    Elderflower Vloženo 06.01. 2017, 16:17 Reagovat Kotva

    Tak samozřejmě, že aby se pokrylo celé spektrum potřebných aminokyselin, tak je potřeba kombinovat víc zdrojů, ale to je stejné u všeho - pestrá strava. Taky jako všežravec budeš kombinovat různá jídla.

    Různé enzymy mají různé ionty v aktivních místech, jiné jsou potřeba na fotosyntézu, jiné na pochody specifické v živočišných buňkách, pak tam taky hraje roli to, že rostlinná a houbová buňka má buněčnou stěnu, kde jsou jiné látky... Ale to už by byla poměrně hluboká biomolekulární debata.

    Nedostatek živin při veganské stravě člověk nemá, pokud si dá pozor na problémové látky a zváží vstřebatelnost. Pan Watson, první průkopník veganství, který se tak stravoval šedesát let a předtím dvacet let vegetariánsky, se dožil devadesáti pěti let, pak je taky spousta vrcholových sportovců veganů, kteří mají všeho prokazatelně dostatek. 

    Nevím, odkud pochází tvrzení o Fe a vitD u dětí, ale je otázkou, co ho způsobuje, jestli to není třeba tím, že tráví příliš málo času venku, jestli je jejich strava vyvážená, co za děti to bylo, z jakých podmínek... 

  • renca Vloženo 06.01. 2017, 20:34 Reagovat Kotva

    tak já jsem pochopila, když je téma zařazeno v Kojenci 0-6 měsíců, že se jedná o tak malé dítě, proto mě hned napadlo to kojení ... jestli paní Renata myslí náhražku za mléko svoje, nebo jak ... a s tím mě i napadlo, jestli kojí, zda to miminku nevadí, že vlastně tím dostává taky veganskou stravu už takhle od malička a jestli nebude mít problémy s chybějícími vitaminamy...vůbec tomu nerozumím, tak se opravdu ptám jen ze zvědavosti, né aby to zase nekdo chtěl pochopit, že rýpu, jak tu občas bývá zvykem LaughingLaughing

  • Iva Vloženo 07.01. 2017, 07:18 Reagovat Kotva

    Ano, je to v sekci kojenci 0-6 měsíců. Což je období plného kojení, ale paní může mít problém s kojením nebo ji diteuz mo nepřibírá a nebo ji bylo už doporučeno odměňování. Těžko říci. Mozna se ptá pro své rozhodnutí jak pak následně se k výživě ditete má postavit.

  • Martina Rádlová Vloženo 10.03. 2017, 13:01 Reagovat Kotva

    Nemyslím si, že je pro dítě nevhodná veganská strava, nicméně kojenci bych to rozhodně nedoporučovala.

    Spíše časem, ale ihned po narození, neblázněte. Jinak doporučuji si přečíst tento článek s výživovými hodnotami https://www.svobodavsem.cz/vegansky-jidelnicek/

  • Skoromamina Vloženo 27.03. 2017, 18:33 Reagovat Kotva

    Ja jsem momentalne tehotna ve 14t a jsem veganka uz nekolik let. Jeste nez jsem otehotnela,tak jsem si nechala zmerit hodnoty vsech mineralu a vitaminu a vsechno krasne v norme. Zadne zdravotni problemy nemam. Takze jsem stale vegan a hodlam s tim pokracovat a s ditetem. Nemyslim si,ze moje zmena jidelnicku by byla nejak prospesna,kdyz moje telo uz na to neni zvykle. Kdyz jsem byla mala,tak jsem mela nedostatek zeleza a trvalo hodne dlouhou dobu nez se to spravilo,takze maso a vejce jiste nebyli to nej. Verim tomu,ze nejlepsi je kojit jak nejdyl to jde, a kdyz ne,tak existuji taky alternativni smesy pro mimina,co jsou alergicke na kravi mleko. No a s postupem casu pridavat veg vyvazenou stravu, ktera je vyvazena. Ryby v posledni dobe obsahuji hodne tezkych kovu,takze ono to je neco za neco. Kazdy at uzna sam za vhodne,

Vložit nový příspěvek




Připojit další soubor

reklama
reklama
reklama

vybíráme z blogů na Maminkám.cz

Přejít na blogy

Nejnovější příspěvky do diskuze

Další nové příspěvky

Do diskuzního fóra

nově založená témata v diskuzi

Další nová témata

Do diskuzního fóra

Těhotenská kalkulačka.



Zapamatovat vložené údaje

Výpočet plodných dnů.


Tisknout

O násKontaktReklamaAktualityBlogReklamní článkySoutěžeZajímavé odkazy

Uživatelské menu

PřihlášeníRegistrace

TOPlist